مجله ای از همه چیز از همه جا

  • ۰
  • ۰

آموزش انتخاب دامنه و آدرس مناسب برای سئو


بخش سوم اصول اولیه طراحی و توسعه برای موتور جستجو را با ما همراه باشید. این بخش از راهنما را در اختیار برنامه نویسان و طراحان و تمام افرادی که در ساخت سایت شما سهیم هستند بگذارید تا همه روی یک چیز تمرکز کنند.

ساختار URL

ساختار آدرس برای مطلب شما در سایت برای آموزش سئو ارزش بسیاری دارد. ما در مطلب آموزش انتخاب دامنه و آدرس مناسب برای سئو (آدرس مطالب شما در اینترنت) از دیدگاه جستجو ارزش خیلی زیادی دارد و در چندین محل بسیار مهم ظاهر می شود.چون موتور , URL ها را در بخش نتیجه نشان میدهد پس امکان کلیک خوردن و دیده شدن بالایی دارد. URL ها ضمنا در رتبه بندی تاثیری ندارند. URL ها در آدرس بار مرورگر وب نشان داده می شوند و هر چند کلا برای موتور تاثیر ندارد ولی URL با ساختار و طراحی ضعیف می تواند نتیجه ی منفی بدهد. URL بالا به عنوان متن لنگری anchor text برای اشاره کردن به صفحه ی وبلاگ قبلی استفاده شده است.


راهنمای ساختن URL برای سئو

یکدل باشید

خودتان را به جای کاربر بگذارید و به URL تان نگاه کنید. اگر به راحتی توانستید محتوای صفحه تان را آن طور که انتظار می رود پیش بینی کنید پس URL تان به خوبی تشریح شده. نیازی نیست همه جزئیات را در URL تان بنویسید و یک ایده ی کلی کافی است.


هرچه کوتاه تر بهتر

اگرچه یک URL با تشریح کامل مهم است ولی کوتاه کردن طول آن می تواند کپی و پیست کردن آنها را (درون ایمیل ها , وبلاگ ها , پیغام های متنی و غیره) راحت تر کرده و همچنین در نتایج جستجو کامل دیده می شود.


به کار بردن کلیدواژه ها مهم است , ولی زیاد از حد خطرناک است

اگه صفحه تان واژه یا عبارت خاصی را هدف گرفته است پس مطمئن شوید URL تان آنها را شامل می شود. البته برای آموزش سئو , در تایپ کردن چندین کلیدواژه زیاده روی نکنید، چون باعث می شود کاربرد URL کم شود و فیلترهای اسپم فعال شوند. [ فیلتر های سئو را جدی بگیرید]


شخصی اش کنید

بهترین URL آن است که به راحتی خوانده شود و بدون پارامتر , اعداد و علامت باشد. به کمک تکنولوژی هایی از قبیل mod_rewrite for Apache و ISAPI_rewrite for Microsoft

می توانید به راحتی URL ای شبیه به این را https://moz.com/blog?id=123 به نسخه ی خواناتر و شخصی تر https://moz.com/blog/google-fresh-factor تغییر بدهید. حتی پارامترهای پویا و تک هم می توانند رتبه بندی و شاخص شدن را پایین بیاورند.


برای جدا کردن لغات از خط ربط (-) استفاده کنید

تمام برنامه های وب نمی توانند دقیقا جداکننده هایی از قبیل (_) , (+) یا (%۲۰) را تفسیر کنند , پس به جای آنها از خط ربط (-) برای جدا کردن لغت ها در URL ها استفاده کنید , مثل نمونه ی ذکر شده در بالا: “google-fresh-factor” .

  • ۹۶/۰۱/۲۳
  • مونا احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی