مجله ای از همه چیز از همه جا

  • ۰
  • ۰

سئو یا بهینه سازی موتور جستجوگر چیست؟
سئو نوعی بازاریابی است که بدون هزینه بتوانیم در موتورهای جستجوگر بیشتر دیده شویم. سئو شامل دو عنصر است: تکنیک و خلاقیت ، که هر دو لازمه ی بهبود رتبه و ترافیک و افزایش آگاهی می باشند. سئو  جنبه های زیادی دارد ، از لغات درون صفحه شما گرفته تا راهی که سایت های دیگر  به سایت شما لینک شوند. بعضی مواقع سئو به راحتی بدین معناست که مطمئن شوید سایت شما طوری ساخته و سازماندهی شده که موتورهای جستجوگر آن را بفهمند.


سئو فقط این نیست که وب سایتی بسازیم که برای موتورهای جستجوگر دوستانه باشد. SEO یعنی سایت تان را برای مردم هم بهتر کنید. این دو همیشه دست بدست هم میدهند.
در این راهنما تمام جوانب سئو  را توضیح خواهیم داد ، از پیدا کردن کلمات کلیدی (واژه ها و عبارات)  که برای سایت شما ترافیک ایجاد میکنند گرفته تا اینکه چطور سایت تان را برای موتورهای جستجوگر دوستانه کنید ، یا حتی لینک بسازید و ارزش خاص سایت تان را به بازار معرفی کنید. اگر این موضوعات گیج کننده هستند نگران نباشید ما شما را تنها نمیگذاریم و برای کمک آمده ایم.

 چرا وب سایت من نیاز به سئو دارد؟اکثر ترافیک اینترنت توسط موتورهای جستجوگر عمده و تجاری مانند google ، bing و Yahoo رانده می شود و هرچند رسانه های اجتماعی و دیگر انواع ترافیک ها قادرند بازدید به سایت شما را فراهم کنند ولی موتورهای جستجوگر اصلی ترین روش جهت دهی برای اکثر کاربران اینترنت می باشند.


این موضوع برای تمام موارد و سایت هایی که حاوی مطالب یا خدمات یا محصول و اطلاعات هستند صدق می کند. منحصر به فرد بودن موتورهای جستجوگر بدین خاطر است که ترافیک هدفمند فراهم می کنند (مردمی که دنبال شما و چیزی که شما ارائه می دهید می گردند). موتورهای جستجوگر جاده هایی هستند که این اتفاق در آنها رخ می دهند. اگر موتورهای جستجوگر سایت شما را پیدا نکنند یا نتوانند محتوای کاری شما را به پایگاه داده های خود اضافه کنند ، شما فرصت های باورنکردنی برای جهت دادن ترافیک به سایت تان را از دست داده اید.
پرسش جستجو – لغاتی که کاربر در پنجره ی جستجو تایپ میکند ارزش خارق العاده ای دارند. تجربه نشان داده ترافیک موتور جستجوگر میتواند موفقیت یا ورشکستگی سازمانی را در دست خود بگیرد. ترافیک هدفمندی که سایتی را پوشش میدهد میتواند طوری باعث تبلیغات و درآمد شود و در معرض دید قرار بدهد که شاید هیچ نوع کانال بازاریابی دیگری نتواند از پس آن برآید. سرمایه گذاری در سئو در مقایسه با انواع بازاریابی های دیگر میتواند بازده ای استثنایی در بر داشته باشد.
SEO یا بهینه سازی موتور جستجوگر چیست؟
 چرا موتورهای جستجوگر نمیتوانند بدون سئو متوجه سایت من شوند؟موتورهای جستجوگر باهوشند ولی هنوز به کمک نیاز دارند. موتورها دائما در حال بهتر کردن تکنولوژی شان هستند تا شبکه را عمیق تر بگردند و نتیجه ی بهتری به کاربر بدهند ، ولی عملکرد آنها هنوز محدود است ، در حالیکه سئو سایت میتواند هزاران بازدید کننده به شما بفرستد و توجه به شما را افزایش دهد. یک حرکت اشتباه میتواند سایت شما را پنهان و نتیجه جستجو را کاملا به حداقل برساند.
سئو  هم محتوا را برای موتورها موجود میکند و هم به کمک آن رتبه افزایش می یابد و در جایی قرار  میگیرد تا جستجوگر راحت تر آن را میبیند و پیدا میکند. رقابت در اینترنت دائما رو به افزایش است و کمپانی هایی که سئو بکار میبرند در خصوص بازدید کننده و مشتری از دیگران سبقت میگیرند.


 آیا میتوانم سئو را برای خودم انجام دهم؟دنیای سئو بسیار پیچیده است ولی اکثر مردم میتوانند براحتی اصول آن را درک کنند و حتی کمترین دانش فرق بزرگی ایجاد میکند. آموزش های رایگان سئو به طور گسترده روی اینترنت موجود هستند و شامل راهنماهایی از قبیل همین نوشته میباشند. این راهنمایی ها را با کمی تمرین تلفیق کنید تا در مسیر تبدیل شدن به یک حرفه ای قرار گیرید.
اگر نمیتوانید برای اینکار زمان بگذارید ، یا موارد را یاد بگیرید ، یا وب سایتتان پیچیده است شاید بهتر باشد کار را به کاردان بسپارید. شرکت هایی که در خصوص سئو کار میکنند متفاوتند، بعضی ها بسیار تخصصی اند و مابقی روش های کلی بکار میبرند. در هر حال بد نیست اصول کلی آن را بدانید.
چه مقدار از اطلاعات این مقاله مورد نیاز من است؟اگر در مورد بهبود ترافیک جستجوی خود جدی هستید و با سئو هم آشنا نیستید توصیه می کنیم این راهنما را از اول تا آخر بخوانید. ما سعی کردیم مطالب را تا حد ممکن خلاصه کنیم تا راحت درک شوند.
هر بخش از این راهنما برای فهمیدن بهترین راه بهینه سازی موتورهای جستجوگر مهم هستند.

  • ۹۶/۰۳/۱۳
  • مونا احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی