مجله ای از همه چیز از همه جا

  • ۰
  • ۰

علائم بیماری زگیل مقعدی :

شامل سوزش و خارش و گاهی درد است و بتدریج زخم ایجاد میگردد که همراه با ترشح میباشد و در نهایت زگیلهای تیپیک ظاهر میگردند.

درمان زگیل مقعدی:

بیماران مبتلا به زگیل مقعدی بایستی بدانند که در افرادی که فعالیت جنسی و مقاریت دارند ویروس HPV و عود آن شایع است و دوره نهفته آن می تواند طولانی و متغییر باشد و مدت عفونت و روش های پیشگیری کاملا مشخص نمی باشد.

انتخاب نوع درمان زگیل مقعدی به عوامل مختلف زیر وابسته است:

  1. سایز زگیل
  2. تعداد زگیل ها
  3. محل زگیل
  4. ترجیح بیمار و پزشک

درمان به دو شکل کلی انجام می شود:

درمان توسط بیمار :

درمان هایی که توسط خود بیمار انجام می شود که شامل استفاده از محلول یا ژل podofilox 0.5%، کرم imiquimod 5%، یا پماد sinecatechins 15% می باشد. البته به دلیل عوارض هر کدام و طولانی بودن مدت درمان کمتر توصیه می شود.

درمان توسط پزشک :

درمان هایی که توسط پزشک متخصص انجام می شود که شامل استفاده از نیتروژت مایع، الکترو کوتر، لیزر، رزین پودوفیلین ۱۰% تا ۲۵%، تری کلرو استیک اسید (TCA) یا بیکلرو استیک اسید (BCA) 80% تا ۹۰% یا برداشت به روش جراحی می باشد.

البته به نظر من بهترین، سریعترین و اثربخش ترین درمان لیزر می باشد.

لیزردرمانی دی اکسید کربن فرآیندی است که در آن پرتوهای فروسرخ مستقیماً به طور متمرکز به سوی آسیب های زگیلی هدف گیری می شود. بافت آسیب دیده، لیزر را جذب و به انرژی گرمایی تبدیل می کند و به این وسیله ناحیه ی مورد نظر را تبخیر می نماید.

آیا بیماری زگیل مقعدی واگیردار است؟

جواب بلی است و در اثر تماس جنسی با فرد دارای زگیل به فرد سالم منتقل میشود و به همین خاطر اهمیت سوزاندن سریعتر زگیل ها را مشخص میکند. در بعضی موارد هم با اینکه فرد علامتی ندارد احتمال انتقال ازطریق نزدیکی وجود دارد.

چه روشهایی برای جلوگیری از انتقال بیماری زگیل مقعدی وجود دارد؟

 در فردی که دچار زگیل مقعدی است اولین اقدام از بین بردن زگیل های قابل مشاهده بوسیله لیزر co2 است.

در مواردی که نمیدانیم فرد آلوده است یا خیر باید موارد زیادی رعایت شود مثلا اینکه فرد با کسانی دیگر ارتباط جنسی دارد یا خیر و اگر داشته باشد احتمال ابتلای فرد بالاست  و نباید با وی نزدیکی نمود اما در سایر موارد حتما باید از کاندوم استفاده نمود چه .... از راه واژن یا مقعد یا دهان و بعد از نزدیکی باید تمام بدن با آب و صابون شسته شود و در نهایت توصیه این است که انجام .... با یک نفر و در چهارچوب خانواده انجام شود و اگر متاهل نیستید حتما به موارد ذکر شده در بالا توجه فرمایید.

منبع : درمان قطعی زگیل مقعد


  • ۹۶/۰۷/۰۵
  • مونا احمدی

درمان قطعی زگیل مقعد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی