مجله ای از همه چیز از همه جا

  • ۰
  • ۰

امروزه ریزش مو یکی از دغدغه های اصلی مردان و زنان می باشد با توجه به پیشرفت های علمی در زمینه پزشکی پوست و مو ، برای درمان ریزش مو تکنیک های گوناگون کاشت مو ارائه شده است 

که می توانیم ریزش مو به هردلیلی مانند ریزش ارثی ، ریزش بر اثر فشار عصبی و ... را درمان نماییم .
عکس
تکنیک PRP چیست ؟
پلاسمای غنی از پلاکت که پی آر پی (PRP ) نامیده می شود ، در واقع پلاسمای تغلیظ شده خون است که دارای حدود پنج برابر تعداد پلاکت موجود در گردش خون طبیعی است . پلاکت ها حاوی فاکتورهای رشدی هستند که باعث بازسازی سلول ها در بدن می شوند .

فرآیند انجام پی ار پی بدین صورت است که مقداری از خون بیمار را گرفته و آن را درون کیت های مخصوصی قرار داده سپس آن را در دستگاه سانتریفوژ قرار می دهند تا اجزای آن یعنی پلاکت ها و پلاسماها جدا شوند و سپس پی ار پی که حاوی عوامل رشد فراوان و سلولهای بنیادی است آماده تزریق در پوست سر می شود . 

در مرحله بعد پلاسمای غنی از پلاکت توسط یک سوزن بسیار ظریف به داخل پوست سر تزریق می شود.

تزریق پی ار پی باعث می شود پیازهای مو از فاز تلوژن ( مرحله خواب ) خارج شده و وارد فاز اناژن ( مرحله رشد ) بشوند .

بعد از انجام پی آر پی نیاز به هیچ گونه استراحت وجود ندارد و می توانید به فعالیت های عادی خود بپردازید.

هزینه عمل پی آر پی و دوره بهبودی بعد از آن چقدر است؟

کل فرایند فرایند پی آر پی شامل آماده‌سازی و تزریق آن در حدود ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد. توصیه می شود که در ۴ ماه اول شروع درمان، هر ماه یک جلسه تزریق پی آر پی را انجام دهید و بعد از آن در هر سال دو جلسه تزریق برای حفظ نتیجه های درمان انجام شود. هزینه عمل پی آر پی توسط بیمه‌های درمانی پوشش داده نمی شود، اما به طور کلی این شیوه هزینه منطقی و مناسبی دارد که اشخاص زیادی می‌توانند از عهده آن برآمده و از این شیوه موفق و کارآمد استفاده کنند. برای مقایسه بهتر به خاطر داشته باشید که هزینه عمل جراحی کاشت مو بسته به تعداد گرافت‌های مو که کاشته می شود بسیار متغیر است.

نتیجه های عمل پی آر پی تا چه مدت دوام خواهد داشت؟
نتیجه هایی که از یک سری جلسات تزریق با محلول ProPlasmaTM حاصل می شود، حالت دائمی و همیشگی نخواهد داشت. زیرا این محلول فقط موهای موجود را در فاز رشد نگه می‌دارد. بنابراین اگر جلسات درمانی تکمیلی برای حفظ نتیجه های آن انجام نشود، تراکم موها به حالت اولیه خود در قبل از درمان باز خواهد گشت. اما با انجام جلسات تکمیلی به فاصله هر ۳ تا ۶ ماه یک بار می‌توان نتیجه های را به خوبی حفظ کرد.
منبع: کاشت مو با روش PRP

  • ۹۶/۰۷/۲۳
  • مونا احمدی

کاشت مو با روش PRP

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی