مجله ای از همه چیز از همه جا

  • ۰
  • ۰

پروتز سینه ده‌ها سال است که یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی پلاستیک محسوب می‌شود؛ 

چرا که بسیاری از بانوان برای بهبود شکل و اندازه سینه خود به این عمل روی می‌آروند. پروتز و کاشت سینه بدون تردید روشی موثر برای بزرگتر و خوش فرم‌تر کردن سینه است.
عکس
جراحی پروتز سینه روشی قطعی برای برآورده کردن خواسته بانوانی است که همواره آرزوی داشتن سینه‌هایی بزرگ و برجسته داشته‌اند. البته عده‌ای نیز پس از بارداری و شیردهی با مشکل تحلیل رفتن و بدشکلی سینه مواجه می‌شوند و با هدف زیباسازی سینه برای عمل جراحی پروتز سینه به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند، گروهی نیز پس از بیماری و بریدن سینه تمایل به بازسازی سینه خود دارند . همچنین متقاضیان عمل بزرگ کردن و زیباسازی سینه با پروتز، بهتر است مناسب بودن و ضرورت عمل لیفت و بالا کشیدن سینه در کنار پروتز را نیز بررسی کنند تا در نهایت با داشتن سینه‌هایی جوان‌تر و خوش‌فرم‌تر، به اندام رویایی خود نزدیک شوند.

جراحی پروتز سینه( بزرگ کردن سینه) تنها یک روش جراحی ساده نمی باشد ، بلکه فرایندی است که شامل ٤ مرحله می باشد:

١) اموزش جامع بیمار و گرفتن رضایت نامه اگاهانه

٢) ارزیابی قبل از عمل براساس بافت بیمار

٣) تکنیک جراحی صحیح با بهبودی سریع

٤) اموزش های کامل بعد از عمل
انواع پروتز سینه:

١)گرد یا round
٢) اناتومیکال یا قطره اشکی

موارد کاربرد پروتزهای گرد:

١) افرادی که دوست دارند سینه هایشان برجسته تر بنظر برسد( بیشتر از حد نرمال)

٢)پوشش بافت نرم خوب داشته باشند و شکل اولیه پستان انها خوب باشد.

٣)جراحی اصلاحی یا revision ( در موارد تغییر پروتز، انقباض کپسولی، پارگی پروتز و چرخش پروتز)

٤) چرخش تکرار شونده پروتز

مواردکاربرد پروتزهای قطره اشکی:

١)افرادی که نمای طبیعی می خواهند و بافت پستان انها خیلی کم است یا اصلا بافت پستان ندارند.

٢)سینه های تخت و بدون شکل یا افرادی که پوشش بافت نرم انها خیلی کم می باشد.

٣) کسانی که دچار constricted lower pole یا دفورمیتی tuberous پستان می باشند.

٤) عدم تقارن ساده یا پیچیده

٥) پتوز یا شلی قسمت تحتانی پستان( در صورت ضعیف بودن بافت ، محدودیت در گذاشتن پروتز وجود خواهد داشت)

عمل پروتز سینه:
بزرگ کردن سینه با پروتز عملی سرپایی است که تحت بیهوشی عمومی در مدت یک تا دو ساعت انجام می‌شود. پس از این که در جلسه مشاوره روش‌های مختلف بزرگ کردن سینه بررسی شد و جراح اندازه و نوع پروتز را با توجه به شرایط و ترجیح بیمار انتخاب کرد؛ در نهایت روش ایجاد برش و قرارگیری پروتز مشخص می‌شود. جراح می‌تواند برای وارد کردن پروتز برش‌ها را در سه محل متفاوت، یعنی زیربغل، هاله دور سینه (بافت اطراف نوک پستان) یا چین زیر سینه ایجاد کند. دکتر راسخی تمام این برش‌ها را به گونه‌ای ایجاد می‌کنند که تا حد امکان محو و نامشخص باشد.

جراح پروتز را پس از ایجاد برش از بالا یا پایین عضله دیواره قفسه سینه وارد بدن می‌کند. بدن پروتز را در جای وارد شده نگه می‌دارد و از جابجا شدن آن زیر پوست جلوگیری می‌کند. جراح برش را پس از قرار دادن پروتز در جای مناسب می‌بندد و بخیه می‌زند.

دوران بهبود پس از پروتز سینه:
دوران بهبود اولیه پروتز سینه یک تا دو هفته طول می‌کشد. بخیه‌های زده شده برای بستن برش قابل جذب است و نیازی به کشیدن ندارد، اما محل برش تا یک هفته پس از جراحی پانسمان است. هفته اول دشوارترین و ناراحت کننده‌ترین زمان دوران بهبود است. بیمار باید تا چند هفته فعالیت خود را محدود کند و از انجام کارهای بدنی سنگین مانند ورزش خودداری کند. اکثر بانوان می‌توانند یک هفته پس از جراحی به سر کار بازگردند.

ورم بعد از پروتز سینه طبیعی است و حدود شش ماه پس از جراحی وجود دارد. بااین حال نتیجه عمل تا حد زیادی پس از بهبود یافتن و جوش خوردن برش‌ها و فرونشستن بخش اعظم ورم مشخص است.

منبع: پروتز سینه

  • ۹۶/۰۷/۲۴
  • مونا احمدی

پروتز سینه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی