مجله ای از همه چیز از همه جا

  • ۰
  • ۰

امروزه به دلیل پیشرفت علم و فناوری دستگاه ها و وسایل مختلفی تولید شده اند که هدف از تولید تمامی آنها آسایش و رفاه انسان ها بوده است. یکی از دستگاه هایی که برای ایجاد آرامش انسان ساخته شده، چیلر خانگی می باشد. چیلر خانگی سبب ایجاد هوای سرد و گرم در خانه می شود و به نوعی دمای مطلوبی را در خانه ایجاد می کند. در ادامه به بررسی این دستگاه می پردازیم تا به شما در خرید چیلر خانگی کمک کنیم.

به نقل از سایت قطره به بررسی چیلر خانگی چیست و چگونه کار می کند ؟ چیلر خانگی تراکمی چیست؟ و نکات کلیدی در خرید چیلر خانگی پرداخته ایم در ادامه با ما همراه باشید.

چیلر خانگی چیست و چگونه کار می کند ؟

چیلر خانگی یا مینی چیلر آپارتمانی یکی از دستگاه های تهویه مطبوع می باشد که در بیرون از ساختمان نصب می گردد. در این دستگاه آب پس از ورود به اواپراتور با استفاده از سیکل تبرید و به دلیل اینکه مجاور مبرد چیلر است، خنک می شود. بعد این آب سرد به لوله های دستگاه توزیع کننده هوای گرم و سرد مانند فن کویل ، پمپاژ شده  و سبب ایجاد هوای مطبوع در ساختمان می شود. چیلر خانگی در ایجاد سرمایش  هتل ها، ویلاها، آپارتمان ها و دفاتر اداری کاربرد دارد. چیلرهای تراکمی و جذبی دو دسته اصلی این دستگاه هستند که بیشتر مردم چیلر خانگی تراکمی را خریداری می نمایند، در ادامه به بررسی این چیلر خانگی می پردازیم.

چیلر خانگی تراکمی چیست؟

انرژی مورد نیاز برای کاهش دما در چیلر تراکمی انرژی الکتریسیته و برق می باشد. کندانسور، شیر انبساط، کمپرسور و اواپراتور بخش های اصلی چیلر خانگی تراکمی را تشکیل می دهند. عملکرد این دستگاه به این صورت است که ابتدا گاز در کمپرسور فشرده شده و وارد کندانسور می شود و سپس در آنجا خنک می گردد. به دلیل کم شدن دما، گاز تبدیل به مایع شده و پس از عبور از شیر انبساط به اواپراتور وارد می شود. گرما و فشار کم در اواپراتور سبب بخار شدن مایع می گردد و همینطور این چرخه ادامه پیدا می کند. چیلر تراکمی در خنک نمودن قطعات و تجهیزات و همچنین محیط ساختمان ها کاربرد داشته و به دلیل تفاوت در کندانسور انواع مختلفی از آن به صورت آب خنک، هوا خنک و تبخیری وجود دارد که این تنوع سبب انتخاب آسان تر در هنگام خرید چیلر خانگی می شود.

نکات کلیدی در خرید چیلر خانگی

برای خریداری بهترین چیلر خانگی بهتر است یکسری نکات را مورد توجه قرار دهید و سپس چیلر مناسب را انتخاب نمایید.

  • مواد اولیه تولید چیلر خانگی

  • آب مورد نیاز چیلر خانگی

  • بهره وری چیلر خانگی

  • میزان مصرف انرژی چیلر خانگی

  • هزینه نگهداری چیلر خانگی

  • گارانتی چیلر خانگی

نظرات (۱)

  • تاسیسات ساختمان
  • سلام و احترام ممنونم از اینکه دانش خودتون رو با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک گذاشتید. موفق باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی