مجله ای از همه چیز از همه جا

  • ۰
  • ۰

یونیت هیتر یک وسیله مستقل است که برای گرم کردن یک منطقه خاص، معمولاً یک اتاق یا فضای داخل یک ساختمان طراحی شده است. برخلاف سیستم‌های گرمایش مرکزی که گرما را از طریق شبکه‌ای از کانال‌ها توزیع می‌کنند، یونیت هیتر در منطقه‌ای که سرویس می‌دهند نصب می‌شوند و امکان کنترل مستقیم و موضعی دما را فراهم می‌کنند. این یونیت هیتر ها به دلیل ظرفیتشان در ارائه گرمای فوری بسیار ارزشمند هستند، و اغلب به یک فن برای توزیع موثر هوای گرم در سراسر فضا متکی هستند.

در این راهنمای جامع، دنیای یونیت هیتر، انواع، کاربردها، قیمت‌ها و موارد دیگر را بررسی می‌کنیم تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه برای نیازهای گرمایشی خود و خرید یونیت هیتر کمک کنیم.

انواع یونیت هیتر

درک انواع مختلف بخاری های واحد موجود برای یافتن بهترین گزینه برای خواسته های شما بسیار مهم است. هر نوع بخاری دارای مزایا و ملاحظات متمایز خود است:

 

1. یونیت هیتر برقی

 

2. یونیت هیتر گازی

 

3. یونیت هیتر آبگرم یا بخار

 

4. یونیت هیتر تابشی

مقایسه یونیت هیتر و فن کویل

وقتی صحبت از گرمایش فضاهای تجاری به میان می‌آید، یونیت هیتر و فن کویل‌ هر دو گزینه‌های محبوبی هستند، اما مزایا و کاربردهای متمایزی را ارائه می‌دهند. در اینجا یک به مقایسه یونیت هیتر و فن کویل پرداخته ایم.

یونیت هیتر وسایلی مستقل هستند که معمولاً گازسوز هستند و به طور استراتژیک در فضاهایی که گرم می کنند نصب می شوند. آنها به دلیل توانایی خود در گرم کردن سریع مناطق به دلیل گرمایش مستقیم مشهور هستند، و آنها را برای محیط هایی مانند انبارها یا گاراژهایی که ممکن است به انفجارهای متناوب گرما نیاز داشته باشند، ایده آل هستند. نصب و نگهداری بخاری های واحد نسبتاً ساده است و رویکرد مستقیم آنها به معنای اتلاف حرارت کمتر است که به صرفه جویی در انرژی تبدیل می شود.

در مقابل، انواع فن کویل زمینی، سقفیف دیواری و کانالی بخشی از سیستم HVAC ساختمان هستند که از آب گرم یا آب سرد برای گرم کردن یا خنک کردن هوا استفاده می کنند. این واحدها اغلب در ساختمان های چند اتاقه مانند دفاتر یا هتل ها یافت می شوند و کنترل دما دقیق تری را در مناطق مختلف ارائه می دهند. فن کویل ها در عملکرد ساکت تر از بخاری های واحد هستند. با این حال، آنها به کانال کشی نیاز دارند، که می تواند منجر به تلفات حرارتی بیشتر و کاهش راندمان در صورت عدم نگهداری مناسب شود.

در نتیجه، انتخاب بین یونیت هیتر و فن کویل به نیازهای گرمایشی خاص یک فضا بستگی دارد. یونیت هیتر برای مناطق تک و بزرگی که نیاز به گرمایش پراکنده دارند، بهترین هستند، در حالی که فن کویل برای محیط های چند ناحیه ای که دمای ثابتی را می طلبند، مناسب هستند. هر سیستم مزایای مربوطه را از نظر کارایی، کنترل، و الزامات نصب ارائه می‌کند و رویکردی متناسب با راه‌حل‌های گرمایش را تضمین می‌کند

 
  • ۰۲/۰۹/۱۳
  • مونا احمدی

یونیت هیتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی