کلمه کلیدی چیست؟ ارزش یک کلمه کلیدی را چگونه می شود فهمید؟
همه چیز با تایپ چند لغت در پنجره ی جستجو شروع میشه.
پژوهش کلمات کلیدی یا همان کلید واژه ها یکی از مهمترین ، باارزش ترین و موثرترین فعالیت ها در زمینه ی بازاریابی اینترنتی است. رتبه بندی روی کلیدواژه های مناسب هم میتونه وب سایت شما رو نجات بده یا اون رو از کار بندازه. با پژوهش در تقاضای کلامت کلیدی بازار نه تنها یاد میگیرید کدام واژه و عبارات رو در سئو هدف قرار بدید بلکه کلا در مورد مشتری هاتون هم چیزهایی بدست تون میاد.
ارزش یک کلمه کلیدی را چگونه می شود فهمید؟
موضوع همیشه این نیست که برای سایت تون بازدیدکننده بگیرید بلکه باید بازدیدکننگان مناسب بگیرید. از اهمیت این موضوع هرچی بگیم کم گفتیم چون با جستجوی کلمه کلیدی ها میتونید تغییر تقاضا ، عکس العمل دربرابر تغییرات بازار و همچنین تولید محصولات ، خدمات و محتوایی که مردم در اینترنت به دنبالش هستند رو پیش بینی کنید. هرگز در تاریخ بازاریابی موانع درک انگیزه ی مصرف کننده (در هر زمینه) اینقدر برداشته نشده.
ارزش کلمه کلیدی چطور معلوم میشه
کلیدواژه ها تا چه اندازه برای وب سایتتون ارزش دارن؟ اگه شما آنلاین کفش میفروشید آیا فروشتان روی جستجوی کاربران با “کفش قهوه ای” بیشتره یا “پوتین مشکی”؟ کلیدواژه هایی که بازدیدکننده ها درون موتور جستجو تایپ میکنن غالبا برای وب مسترها (صاحبان سایت) موجودند و ضمنا “ابزارهای جستجوی کلیدواژه” (keyword research tools ) هم برای یافتن این اطلاعات یاری میدهند. البته این قبیل ابزارها نمیتونن مستقیما ارزش موارد جستجو شده رو به ما نشون بدن یا اینکه با اونها چه اندازه ترافیک میگیریم. برای درک ارزش کلیدواژه باید اول درک خوبی از وب سایت خودمون داشته باشیم ، فرضیه هایی بنا کنیم ، آزمایش کنیم و فرمول های بازاریابی کلاسیک رو تکرار کنیم.
روش اصولی برای ارزیابی ارزش کلی واژه
از خودتون بپرسید
آیا کلمه کلیدی به محتوای سایتتون ربط داره؟ وقتی کاربر با اون کلیدواژه جستجو میکنه آیا همون چیزی که دنبالش بوده رو در سایت شما پیدا میکنه؟ از چیزی که پیدا کرده راضیه؟ آیا ترافیک کسب شده درآمد زا است و موجب رسیدن به اهداف تون میشه؟ اگر جوابتان به تمام این سئوالات “بله” است پس به خواندن ادامه بدید…
در موتورهای اصلی عبارات و کلیدی رو جستجو کنید
اگه بدونید کدام وب سایت ها برای کلمه کلیدی شما رتبه گرفتند ، پس برای رقابت یک قدم جلوترید و همچنین میفیمید گرفتن رتبه برای اون واژه ی خاص چقدر آسان یا سخته. آیا سمت بالا و راست نتایج ، تبلیغات جستجو میبینید؟ این تبلیغات معمولا به معنای کلیدواژه با ارزش بالاست و چندین تبلیغ بالای نتایج به معنای کلیدواژه های بسیار سودآور است.
برای کلیدواژه ها یا کلمات کلیدی از گوگل AdWords ، یا بینگ Adcenter ترافیک نمونه بخرید
اگه وب سایتتون برای کلیدواژه ای رتبه نمیگیره میتونید تست ترافیک بخرید تا ببینید به چه خوبی تبدیل میکنه. در Google Adwordsمورد Eact match رو انتخاب کنید و از روی سایت تون به صفحه ی مربوطه ترافیک بزنید. حالا طی حداقل 200 الی 3000 کلیک ، میزان impressions and conversionn (برداشت و تعداد نمایش سایت در موتور) رو دنبال کنید.
به کمک اطلاعاتی که جمع کردید ارزش دقیق هر کلید واژه رو تعیین کنید
برای مثال ، فرض کنید تبلیغ شما 5000 ایمپرشن impressions در روز داشته که از بین اونها 100 تا بازدیدکننده به سایتتون سرزده و سود کلی تون 300 دلار شده (نه درآمد). دراین حالت هر بازدیدکننده برای اون کلیدواژه و برای شغل شما 3 دلار ارزش داره. اون 5000 ایمپرشن ها در 24 ساعت هم میزان کلیک خوردن شما رو بین 18% تا 36% یعنی به رتبه ی اول میرسونه (در خصوص پتانسیل میزان کلیک میتونید به Slingshot SEO study رجوع کنید). پس اگه 900 تا 1800 بازدیدکننده در روز با هرکدوم 3 دلار داشته باشی ، چیزی بین 1 تا 2 میلیون دلار در سال میشه ، تعجبی نداره که همه عاشق بازاریابی اینترنتی هستند. می توانید به راهنمای انتخاب کلمات کلیدی مراجعه کنید.
- ۹۵/۱۲/۰۹