مجله ای از همه چیز از همه جا

  • ۱
  • ۰

امروزه وجود آب گرم و گرم شدن فضای محیط از نیاز های اساسی افراد است.

پکیج دیواری و آبگرمکن دیواری دارای مزایا و معایبی هستند که وجه تشابه هر دو تولید آب مصرفی بوده در این میان اما مزیتی که پکیج ها نسبت به آبگرمکن ها دارند و با یک تیر دو نشان می زنید ، این است که دیگر به بخاری و وسایل گرمایشی نیازی نخواهید داشت.

آبگرمکن دیواری یا آبگرمکن فوری، بدون مخزن هستند که آبگرم مصرفی را تولید می کنند.

پکیج دیواری در واقع ترکیبی از آبگرمکن و بخاری است که علاوه بر تامین آب گرم مصرفی، فضای خانه را گرم می‌کند. به‌نوعی عملکرد آبگرمکن و سیستم گرمایش را در یک مجموعه ارائه می‌دهد.

پکیج ها یک موتورخانه کوچک با راندمان بالا و کمترین مصرف انرژی و اشغال فضای کم در خانه می باشد.

بغیر از موارد گفته شده از کاربری متفاوت پکیج و آبگرمکن، تفاوت هایی در پکیج و آبگرمکن دیواری به لحاظ ابعادی، ظرفیت حرارتی، عملکرد و تجهیزات داخلی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم و همچنین شما می توانید با مطالعه مقایسه تفاوت آبگرمکن دیواری و ایستاده ، با اطلاعات بیشتر تصمیم بگیرید.

تفاوت پکیج دیواری و آبگرمکن دیواری به لحاظ ابعادی و ظرفیت حرارتی

آبگرمکن دیواری به نسبت پکیج دیواری دارای ابعاد کوچکتری است.

آبگرمکن دیواری در سه ظرفیت ۱۸۰۰۰، ۲۱۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ کیلوکالری بر ساعت تولید می‌شود اما پکیج حرارتی در بازه ۲۲۰۰۰ تا ۵۲۰۰۰ کیلو کالری تولید می شود.

تفاوت پکیج و آبگرمکن به لحاظ عملکرد

پکیج دیواری که برای تولید آب گرم مصرفی و تولید آب گرم گرمایش به کار می‌رود دارای یک مبدل دو منظوره و یا دو مبدل حرارتی مجزا برای این کار است.

در پکیج های دو منظوره و یا همان تک مبدل آب گرم مصرفی و آب گرم گرمایش هر دو به وسیله مبدل حرارتی فین دار روی شعله مستقیم گرم می شود اما در پکیج دو مبدل آب گرم گرمایش مستقیم روی شعله گرم می شود و آب گرم مصرفی در مبدل حرارتی آب به آب با استفاده از حرارت حاصل از مبدل اصلی گرم می شود.

در سیستم آبگرمکن دیواری، مبدل حرارتی صفحه و لوله مسی قرار دارد که لوله های مسی به یک صفحه حرارتی جهت افزایش سطح انتقال حرارت متصل شده‌اند که این مبدل روی مشعل آبگرمکن قرار می‌گیرد و با جریان آب داخل لوله های مسی آبگرم جریان می‌یابد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی